top of page

Căutare

Search Results

27 de rezultate găsite cu o căutare fără conținut

  • Centrul de Resurse in Fotografie | fotografie | București, Romania

    Centrul de Resurse in Fotografie (CdRF) creeaza cadrul pentru dezvoltarea si internationalizarea fotografiei romanesti. De la ateliere, cursuri și masterclassuri pana la servicii personalizate pentru fotografie sau intalniri si evenimente dedicate fotografilor si fotografiei. Fotografia de Artă - Proiect, Proces, Piață - Masterclass cu Bogdan Gîrbovan Detalii Shooting From The Heart – Photography Workshop with Panos Kasimis Detalii Curs de fotografie de studio cu Ionuț Staicu Detalii Fotografia de Artă - Proiect, Proces, Piață - Masterclass cu Bogdan Gîrbovan Detalii 1/4 Ce se întâmplă la CdRF aprilie 2025 Azi lun. mar. mie. joi vin. sâm. dum. 31 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 NEWS Vernisaj КИО / KIO Circul sovietic nu a fost doar o formă de divertisment, ci un fenomen cultural profund – unul care a depășit diviziunile sociale și... Vernisajul „Lingua Matrimonia Study No. 17” de Eliza Lupu - 20 martie, ora 18:00 Te invităm să descoperi „Lingua Matrimonia Study No. 17” - expoziția semnată de artista vizuală și fotografa conceptuală Eliza Lupu, ce... Programul nostru educațional în 2025 În 2025 ducem programul educațional al CdRF într-o nouă etapă, cu propuneri foarte variate ce vin în completarea Școlii de Fotografie,... 1 2 3 4 5

  • Ce facem | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Invata fotografie de la Cornel Lazia, Adi Bulboaca, Ioana Moldovan, Ionut Staicu, Sorin Florea, Cristina Irian si Andrei Pacuraru. Cursuri fotografie de tehnica foto, istorie a fotografiei, lumina de studio, portofoliu, estetica in fotografie si altele. Expozitii de fotografie. Participa la masterclassurile de fotografie cu profesionisti internationali. Portofolio reviews pentru fotografi, de fotografie comerciala si advertising și fotografie artistica. CE FACEM Școala de Fotografie este un program derulat de Centrul de Resurse în Fotografie. Credem în talentul fotografilor români și vrem să contribuim la internaționalizarea fotografiei românești. Totodată, urmărim să construim comunități de pasionați de fotografie și să fim o punte între fotografii români și publicul de fotografie. În fotografie, niciun subiect nu este interzis. Îi încurajăm/expunem mai ales pe fotografii curajoși, dispuși să exploreze și să spargă tipare. Programul nostru educațional conține cursuri și ateliere gândite să dezvolte cunoștințele teoretice despre fotografie ca artă dar și despre fotografie ca job, să exerseze și perfecționeze abilitățile tehnice, să dezvolte fotografi conștienți despre ce vor să fotografieze și ce vor să spună prin fotografiile lor. De la compoziție, lumină sau istoria fotografiei până la un curs complet cu certificare recunoscută la nivel european; de la ateliere de o o zi la cursuri de 3 luni. Totodată, cursul integral de la Școala de Fotografie este unul dintre cele mai complexe programe de învățare a fotografiei din câte există la această oră în România. Pentru orice fel de întrebări legate de programul CdRF vă rugăm să consultați FAQs sau să ne scrieți la hello@cdrf.ro . Fotografia de Artă - Proiect, Proces, Piață - Masterclass cu Bogdan Gîrbovan Detalii cursuri scoala Shooting From The Heart – Photography Workshop with Panos Kasimis Detalii Proiectul Fotografic - De la idee la implementare Detalii Curs de fotografie de studio cu Ionuț Staicu Detalii

  • Proiect | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Proiectul Centru de resurse în fotografie este finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA. Despre proiect În 2020 am pornit la drum cu ideea de a dezvolta atelierele de fotografie Walk & Shoot de la acea vreme în ceva mai mare, mai de ajutor, mai de impact. Astfel, am început să conturăm centrul de resurse în fotografie și am aplicat la un grant Ro-Cultura pentru a putea pune în practică ideile de pe hârtie. Partener în acest proiect ne-a fost Morten Bruun, manager cultural din Norvegia care ne -a sprijinit în identificarea profesioniștilor din Norvegia potriviți pentru a ne ajuta în acest demers. Astfel, proiectul „Centru de resurse în fotografie” propune crearea unui spațiu dedicat și a programelor educaționale, de dezvoltare profesională, evenimente și produse artistice. Rolul centrului de resurse în fotografie este de a conecta fotografii între ei, și pe fotografi cu alți profesioniști din alte domenii. De asemenea, dorim să devină o pepinieră unde fotografii amatori să se dezvolte, să poată face pasul către profesionalizare. Nu în ultimul rând, obiectivul general este acela de a deveni cel mai important centru de resurse foto din România dezvoltând o structură de management pentru comunitatea fotografilor din București și din țară. Oferim următoarele resurse: --> Resurse fizice – bibliotecă dotată cu cărți și albume foto, computere cu software specific pentru procesare foto, spații de lucru și cel puțin un studio de fotografie complet utilat; --> Resurse pentru a facilita dezvoltarea competențelor – cursuri autorizate, ateliere de fotografie, masterclass-uri și evaluări de portofoliu, discuții și prilejuri de transfer de informații pentru fotografi profesioniști și amatori; --> Resurse pentru promovarea fotografilor – expoziții, evenimente de vânzare de fotografie de autor și rezidențe de creație.

  • Echipa | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Oameni dedicati fotografiei care isi doresc sa sprijine dezvoltarea acestei industrii in Romania. Echipa este formata din Adi Bulboaca, Ioana Moldovan, Cornel Lazia, Cristina Irian, Silviu Ghetie si Ionut Staicu. Managementul este asigurat de Andreea Irina Leu, Olga Abramescu si Alex Molovata. Misiunea CdRF este internaționalizarea fotografiei românești; ne dorim ca pe termen lung, fotografii din România și fotografiile lor să aibă o prezență mai mare, o valoare mai ridicată și o vizibilitate mai bună pe piețele internaționale. Credem cu tărie că acest lucru poate fi realizat prin educație, sprijin direct acordat fotografilor, colaborare și dezvoltarea publicului. Suntem aici ca să dezvoltăm cadrul necesar fotografiei iar voi, cursanții, clienții, participanții și prietenii noștri, ca să umpleți acest cadru cu viziunea voastră. După ce citiți despre noi, vă invităm să ne și cunoaștem în Popa Tatu 68. ECHIPA Sorin Florea Sorin Florea este fotograf și artist cu înclinare în zona de explorare geografică, culturală și antropologică; spune despre sine că este un “creator de povești care trebuie spuse”. Lucrările lui, cu toate că au ca instrument de abordare fotografia, nu se limitează la fotografie ci folosește des și video si sunet. A expus lucrări video și foto la MARe, MNTRplusC în București și SR Gallery în Bruxelles. În CdRF pe Sorin îl veți vedea coordonând galeria “Is this art? ” sorin-florea moldovan Ioana Moldovan Fotografiază atât din spatele liniei frontului cât și în interiorul unei comunități rurale mici; este jurnalist, fotograf documentar și autor de reportaje, albume și articole. Dacă o întrebi ce este fotojurnalismul îți va spune că este despre poveste, trăiri și empatie și despre atragerea atenției asupra unei probleme din nou și din nou. Reportajele ei au fost publicate de The New York Times, ESPN, Al Jazeera English, Huffington Post, BBC, Der Spiegel, Open Society Foundation, Libération, Deutsche Welle, LensCulture, Radio France Internationale, Slate.fr, Decât O Revistă și Dilema printre alții. A primit premii precum The Bill Eppridge Memorial Award pentru excelență si adevăr în fotojurnalism sau “Women of courage” (Ambasada SUA, București) pentru activitate remarcabilă în evidențierea adevărului prin fotojurnalism. Ioana s-a alăturat încă de la început în crearea CdRF, colaborând cu restul echipei pentru punerea bazelor componentei educaționale a centrului. Cu Ioana în postura de lector vă veți întâlni la cursuri și ateliere sau la evenimentele CdRF. De asemenea, vă invităm în shop de unde puteți lua o fotografie de-a ei, în serie limitată. lazia-cornel Cornel Lazia Fotografiază oameni, spații, orașe suspendate, studiază interacțiunea și influențele dintre imaginea de film și fotografie și predă la UNATC; echilibrează cu succes fotografia comercială cu cea artistică, personală. A început ca DOP pentru proiecte vizuale și din 1998 până în prezent a continuat ca fotograf profesionist. Dragostea pentru muzică l-a introdus în fotografia pentru albume muzicale – sigur i-ai văzut fotografiile dacă ai avut albumul „După Blocuri” (B.U.G. Mafia), „În haine noi” (Vank) sau, mai nou, „Echilibru” (Om la lună). I-ai văzut fotografiile și în Elle, Cosmopolitan sau Harper’s Bazaar; le-ai văzut și prin reclamele din oraș. În același timp, Cornel a fost și este interesat de granițe și de dialogul lor vizual, printre ultimele sale expoziții numărându-se „Horizon Tales” (Art Yourself Gallery, 2019), „Intersecții în Cartierul Creativ” (Cartierul Creativ, 2019) împreună cu Horațiu Șovăială, „Monolith, an Expression of Viewing” (Galeria Creart, 2019) sau „Contact” (Art Yourself Gallery 2018). Cornel este alături de noi încă din vremea Walk & Shoot și a sprijinit sincer punerea pe picioare a CdRF. Îl veți întâlni ca lector la cursuri și ateliere iar dacă vreți un Lazia acasă vă invităm să intrați în shop . Andrei Păcuraru Fotografiază puncte, linii, forme și geometrii; are o înclinație aparte pentru tehnică fotografică și compoziție. Este fotograf de peste 15 ani, lector și membru al Asociației Naționale pentru Arte Vizuale Contemporane. Autodidact, și-a format stilul trecând prin fotografie comercială, fotojurnalism și fotografie conceptuală. Lucrările sale au fost expuse atât în România cât și în afara țării. În prezent este custodele Colecției PAC, o arhivă personală începută în 2006 care conține peste 10.000 de fotografii nepublicate. Nu-i place neapărat să-și prezinte fotografiile online, așa că imaginile sale pot fi văzute ilustrând cărți, pe coperțile lor sau în expoziții. Nu în ultimul rând, Andrei gândește în serii și proiecte; găsește întotdeauna firul roșu, este onest și extrem de captivant. Expert în tehnică fotografică, explică procesul fotografierii ca nimeni anul. Andrei a fost parte din echipa de bază în construcția centrului și cu el vă puteți întâlni la cursuri și ateliere în calitate de lector dar și la evenimentele CdRF. PAC Bulboaca Adrian Bulboacă Fotografiază artiști și artiste, spectacole, trenuri, gări și momente care evocă emoții; este unul dintre cei mai cunoscuți fotografi de teatru din România. Vezi câte un Bulboacă aproape de fiecare dată când te uiți la afișe cu spectacole de teatru. A început prin a-și fotografia colegii actori de generație și a continuat până a depășit mia de spectacole de teatru, dans și performance fotografiate. De mulți ani deja este fotograf oficial al mai multor festivaluri de teatru, al festivalului TIFF sau al evenimentelor culturale din România. În ultima vreme și-a descoperit pasiunea pentru alergat și când nu fotografiază, se pregătește sau participă la maratoane. Adi este genul de fotograf pentru care nici un sacrificiu nu e prea mare, în sensul în care, dacă se află într-un loc nou, renunța la activități precum socializare sau somn pentru a explora cu camera în mână. Consideră că rolul lui este de a da înapoi comunității și crede sincer în importanța rolului profesorului, îndrumătorului, mentorului. Adi s-a alăturat cu entuziasm centrului și îl veți putea întâlni la CdRF la cursuri și ateliere, dar și pe la evenimentele noastre. De asemenea, vă invităm să îi vedeți fotografiile și să luați un print în ediție limitată . Ionuț Staicu Fotografiază modă, beauty, artiști și, mai nou, produs; este pasionat de fotografia analog și un expert al studioului. Ionuț a început în 1999 ca fotograf de modă, în timp colaborând cu toate revistele românești de profil și cu toate agențiile de modeling. Pe lângă pictoriale de fashion, este pasionat de lumea spectacolului și a fotografiat serii întregi de artiști și artiste, în special din teatru și dans; el a fost mentorul lui Adi Bulboacă, în continuare împărțind același studio. Se simte în largul lui atunci când are aparatul în mână, știe cât de importantă este munca de echipă și este foarte generos cu informațiile atunci când predă. În ultimii ani a trecut la fotografia de produs și creează povești vizuale pentru clienți. Îi place granița dintre foto și video, utilizând des elemente de mișcare în fotografie. Ionuț a completat echipa de bază a centrului, structurând sesiuni de practică în studio și planificând camera pentru developarea fotografiilor analog. Îl vei întâlni în cadrul cursurilor sau a atelierelor centrului, dar și pe la evenimentele CdRF. ionut-staicu Cristina Irian Fotografiază dar mai mult decât atât, cercetează și analizează fotografii; este pasionată de fotografia de arhivă și de fotografia antropologică, fiind constant implicată în proiecte interdisciplinare. Și-a dat doctoratul în cadrul UNARTE, Istoria şi Teoria Artei. A studiat antropologie vizuală la Bucureşti, SNSPA și Perugia, la Universita’ degli Studi UniPg, dar și dezvoltare locală comparată la Universita’ degli Studi di Trento. A înființat alături de Cristian Bassa și Dorin Delureanu asociația Omnia Photo cu scopul de a promova fotografia contemporană și istorică și de a dezvolta publicul fotografiei. Cristina are întotdeauna la ea cel puțin o fotografie veche despre care poate povesti ore întregi cu entuziasm; ea este cea care poate să-ți dea o grămadă de detalii despre o familie necunoscută doar uitându-se la o poză făcută la începutul secolului trecut. Trece cu succes prin multiple roluri – de la cercetătoare, la artistă sau la pedagog. Ni s-a alăturat pentru a continua să promoveze fotografia de arhivă, pentru a continua să împărtășească cu publicul cunoștințele ei despre fotografie și pentru a sprijini demersul nostru de internaționalizare a fotografiei românești. Pe Cristina o vei întâlni ca lector la cursuri sau la atelierele centrului și la evenimentele CdRF. irian ghetie Silviu Gheție Fotografiază oameni, situații și gânduri; în fotografia lui găsești umor fără stereotipii sau prejudecăți. Fost fotoreporter, actual fotograf cu normă întreagă, Silviu și-a dedicat viața artelor vizuale și studiului naturii umane prin fotografie. Oricând este o ocazie de fotografiat, Silviu participă, iar când nu e o ocazie, o creează. Ne contrazice atunci când îl promovăm ca fotograf de stradă și ne spune că el fotografiază oameni; în Baia Mare unde locuiește, bănuim că a aproape toți locuitorii sunt surprinși cel puțin o dată în fotografiile lui. Atunci când vorbim despre fotografie, Silviu vine cu referințe din cultura asiatică, cu exemple de artiști de care noi n-am auzit și cu povești spumoase despre experiențele lui foto. Vine destul de des prin București, la noi și pe platformele de filmare ale lui Radu Jude unde este fotograf. Silviu are experiența unei școli de fotografie și s-a alăturat centrului din pură pasiune, sprijinindu-ne în dezvoltarea componentei educaționale CdRF. Îl veți întâlni la atelierele și cursurile noastre; de asemenea, puteți să luați un print în ediție limitată semnat de el. Alex Molovata Încă din 1997 organizează arhive de fotografie, gestionează echipe de fotografi, curatoriază expoziții și editează albume de fotografie, predă noțiuni din fotografie și este fotograf; mai mult, este un editor foto pasionat și cu experiență. Pentru Alex, fotografia este prezentă în fiecare minut al vieții lui iar fotografii sunt comunitatea lui. A început acum mai bine de 20 de ani ca fotojurnalist la Jurnalul Național și s-a dezvoltat timp de 10 ani ca editor foto și manager al uneia dintre cele mai bune echipe de fotojurnaliști de presă. A continuat ca digital asset manager în Intact și, în ultimii ani, s-a specializat pe organizarea arhivelor de fotografie și utilizarea tehnologiilor DAM. În CdRF va coordona tot conținutul vizual, va gestiona tot ce înseamnă fotografie și va pune în valoare produsele centrului. Cu Alex vă veți întâlni pe la centru și, dacă aveți nevoie de expertiză pentru organizarea workflow-ului și a arhivelor, puteți beneficia de consilierea și ajutorul lui. Andreea Irina Leu Managing partner și cofondator Fotografiază de la 11 ani dar nu este fotograf; este doar iremediabil îndrăgostită de fotografie. Pentru ea, fotografia înseamnă amintiri și istorie, înseamnă momente captate pentru totdeauna. Job-ul de zi cu zi, din ultimii 20 de ani este unul foarte tehnic care combină consultanță pe fonduri nerambursabile cu cercetare și cu management. Totodată îi place să creeze povești (în scris sau în fotografii, nu contează). CdRF este o continuare firească a atelierelor de fotografie Walk & Shoot, în care toată se regăsește toată experiența ei profesională acumulată de-a lungul timpului. Cu Andreea vă veți întâlni pe la centru, la evenimentele CdRF sau ca stilist la atelierele cu makeup și hairstyle (a făcut și asta în ultimii 20 de ani). COLABORATORI tamas-crisbasan Cristian Crisbășan https://www.facebook.com/cristian.crisbasan Cristian Crisbășan nu este fotograful care să caute „lucrurile frumoase”. Căutând adesea să iasă din zona de confort, portretele și nudurile lui sunt oneste și provocatoare. „The New Erotic Photography” și „The Big Book of Pussy” (publicate de TASCHEN) sunt doar două albume de artă în care i-au fost publicate fotografiile. Vă invităm să luați un print în ediție limitată semnat de el. Hajdu Tamás https://hajdutamas.blogspot.com Hajdu Tamás este veterinar și fotograf în Baia Mare, România. Fotografia lui este ironică și ludică, dar în același timp dramatică. De-a lungul timpului a avut mai multe expoziții, a câștigat o serie de concursuri foto și fotografiile lui au fost incluse în reviste foto românești și internaționale. În trecut am făcut un atelier foto împreună și, cât de curând, vom repeta experiența. Până atunci vă invităm să îi vedeți fotografiile și să alegeți un print în ediție limitată semnat de el. Kodex http://kodex.ro Îi considerăm cei mai buni pentru imprimare și înrămare de fotografie. Toate printurile din magazinul nostru sunt realizate la ei, toate printurile pentru expozițiile CdRF sunt realizate la ei. Îi recomandăm cu încredere. Opera Studio http://operastudio.ro Printre cele mai luminoase și primitoare studiouri de fotografie în care am intrat. Este împărțit de Adrian Bulboacă și Ionuț Staicu, vecin cu unteatru. La Opera Studio vom ține întâlnirile din acest an și părțile de practică la cursuri sau la ateliere care necesită un studio utilat, dotat și încăpător.

  • Silviu | CdRF

    BECOMING SILVIU GHEȚIE English Interview with Silviu Gheție When did you start taking pictures? I have been doing it for a very long time. I was about 20 years old, I started in ‘87. But the beginning was much more difficult because you didn't have access to materials, to information. I was self-taught, I worked in cellarss and I was taught how to enlarge by a guy who didn’ t really know how to do it either. But it was very exciting that I could express myself through photography. Me who was very confused and technical - I couldn't have painted, for example, I wouldn't have had the patience. You know that moment when you're in the present for a second or two and you snap the picture? That's how much I resisted staying in the present. One second - two. I was very agitated. I was looking in the mirror and I saw the face of a bunny. I couldn't take myself seriously. How did you go from miner to photographer? I was a student of mining sub-engineers and I worked half-time in the mine as a miner's helper, cleaning, supplying... And in the afternoons I went to classes. I was employed half-time, so I only worked 2 weeks a month. And one evening I was late for classes, I was walking in the halls of the faculty and I see an open door - I had already started taking pictures; I thought I was pretty good. It was after the revolution. And I saw an open door where a toilet was supposed to be, but it was disused and usually the door was always closed. The door is open, I see a photo lab, an old man. I say: Hello! Hello! Is this a photo lab? I take pictures too. Yes, look, I'm retiring now. And who comes in your place? I do not know. And how should I try? Well, ask the staff. I was completely innocent and had no idea how these things worked. I went to those ladies, as he told me. I asked around and entered the competition alone and ended up the university photographer. That's how I first became a photographer. In the meantime, I was collaborating with the first newspaper in Baia Mare and with all that I was super bored. I had too much time. I would arrive at 10 and leave at 12 because I was bored - that's a job where you had to stay. And I stayed there until I got a job at the second newspaper. That's how I became a photographer. What is the story of the picture of the man with the newspaper? He was the head of the communist party. The communist party was re-established for a short time after the revolution and his name was Ion Tution. He came to the newsroom - I don't know much about him. After he talked to the others, I called him there in a room, let me take your picture. He was a character, I saw him, with that crutch... And I made two pictures of Ion Tution like this, zac - zac. I have another one like that, Olteanu, quite a strange character from that period. He appears in the picture with the trombone and the rally behind. I photographed him because he was the head of the Romanian Communist Party in Baia Mare after the revolution and his name was Ion Tution. And he had a crutch like a saint. (editor’s note) The interview begins as an interview, but continues as a series of memories, as a discussion between two friends. Here you are looking at memory fragments; just as the memories do not respect a structural rigor, so this exhibition does not respect a rigor of exhibitions either. It is like a continuous flow produced by the hippocampus, neocortex and amygdala, rendered to you in a series of images and words. the 90s The picture of the cow, the woman and the tower is a classic. I was returning from a work trip with my colleagues from the newspaper and I asked them to make a pitstop because I had started a series with the tower - I thought since it is among the tallest towers in Europe it must be like the Eiffel Tower. And how many pictures are there of the Eiffel Tower, why wouldn't the Baia Mare Tower be my Eiffel. I started a life time project - I still have many pictures of the tower - I liked this image a lot because the background was good, everything was perfect. I've got the tower and our football stadium with the tower behind it and then just the empty stadium with one person sitting there - that's what I was doing at the time. Here I was influenced at that time by... you know these art photographers from the communist era who were taking these beautiful pictures with a guy in a suit playing the violin, with instruments that are photogenic, brass instruments set in the park with fog, a brass instrument or a violin on a bench, this style of pictures. And, no, most of them now seem like sentimentalities to me. The trombone, therefore, is a cultural quote from the repertoire of great art photographers – the trombone against the rally background seemed very appropriate to me. That was the idea. The union no longer exists, I don't know how many people from that picture no longer exist. This Phoenix is related to the tower because it is the union of the tower - you can put it next to the picture of the cow and the tower and they are related - with the history of the city. This is from my press days, that’s why I was at the rally. It was a beer drinking contest organized by local television. And that's pretty much the story. It's Bergenbier. They would drink, then go to the toilet, then drink again, until the first throw up. I went to the contest for the newspaper, but I took pictures for myself. I also gave them to the newspaper, but I always did them for myself. I didn't really care for the paper. I considered myself good enough not to care too much, and they appreciated me and left me alone. I liked my colleagues from the former newspaper - "Pentru Socialism" which became "Graiul Maramuresului" - they were fair play in a way, compared to what is now in the press. They really had respect, they had some principles. the 2000s In the 2000s I took a lot of wedding pictures. I did an exhibition with weddings in Bulgaria. At that time, in Baia Mare, wedding photos were outdated from a technical and conceptual point of view. They didn't know tricks, they didn't know how to put blur in images. Commercial wedding photography was just at the beginning and I already had a trained hand and quite capable devices. Back then I was one of the only ones with a real telephoto lens, the only one with good lenses. That's why they invited me to weddings. At first they called me to reformed weddings, also because they didn't have a community member who knew how to take good photos. And now I still go but only those who know what they want are calling me. Who wants someone discreet and to take atmospheric pictures for them. That's the thing about weddings. The last one was last year. Also a reformed wedding of a friend of mine. The Costinești wedding has a great story. I was a set photographer for Radu Munteanu's film. The movie was shot by the sea and I was on a terrace with the boys. It was the off-season, there was no one in Costinești. And it was the only restaurant open. Well, we were sitting there on the terrace bored, having the day off, semi-drunk, with the second director when I see this bride come into the hall and start dancing. We were outside. They were practicing for the waltz. I'm not a paparazzi, but encouraged by my colleagues, I went in and took their pictures. They didn't say anything. After which I continued to photograph during the wedding. I wasn't hired to take pictures; I sneaked in and took pictures. That was all. They didn't have anyone with pictures or video but they didn't comment that I did them either. It was great that evening. Everything was so unreal, like in a movie. Since about 2009 I have worked less and less at the newspaper. Newspapers had begun to disappear. I went to Bucharest where I did set photography; I also did events. after 2010 I was in Sighet, at the folklore festival, and I saw this lady; I still have a photo or two of her. You know I follow characters – first I catalogue them and then I follow them. I have them all in my head and make combinations with them. And this lady was super cool with the cigarette and that death metaphor in the back. I also used this picture for the Memento Mori project. Somehow the shadow of smoking hovered over her. This is from a wedding, flower power. I really like the composition because it's Bruegel style. It gives me a light, floating state... I would like to do more in this style. You see, it has a lot of characters, everything is as it should be. I like the one with many people because it's more complex in expressions. It was a sheep fair, with political guests, the locals were a bit drowsy from the heat, the picture is from the end of the day. Now I'm trying to take photos like these. The more experience you have, the more you understand; and now I understand more than when I started photography. And it's normal for the themes I tackle to change, to become more complicated. People think I was better at the beginning, I don't think so. I'm not the same person anymore and the world has changed a lot since then. I have photos taken a long time ago that I still like very much. I don't have a creative crisis. Now I can take pictures of the same intensity in two days that I used to take in 3 years. I'm not looking for themes; I just open my eyes to what is offered to me. Now I'm much faster – in the past I couldn't take pictures of people without them realising they are being photographed and come out naturally. It was something impossible for me. Now I'm on another level - from my point of view, which is also relative. I don't even try to beautify them too much anymore because I realized that it's not that important. Anyone can beautify, it's much more important that real moment that you capture, without showing yourself: look what a beautiful picture I took. That's kind of the point. I try not to appear in the picture myself. I don't want to shock with angles, lenses, colors, stuff like that. I'm not interested in that. now

  • Centrul de Resurse in Fotografie | fotografie | București, Romania

    Centrul de Resurse in Fotografie (CdRF) creeaza cadrul pentru dezvoltarea si internationalizarea fotografiei romanesti. De la ateliere, cursuri și masterclassuri pana la servicii personalizate pentru fotografie sau intalniri si evenimente dedicate fotografilor si fotografiei. 1/4 EXPOZIȚII ÎN CURS Detalii Mai multe date Atelier de Inițiere în Developare Alb-Negru joi, 10 apr. Sediul CdRF Detalii Mai multe date Atelier 1-la-1 în Camera de Developare lun., 14 apr. Sediul CdRF Detalii Fotografia de Artă - Proiect, Proces, Piață - Masterclass cu Bogdan Gîrbovan sâm., 24 mai Sediul CdRF Detalii Încarcă mai multe ©2025 by CdRF

  • Termeni și condiții | CdRF.ro

    Centrul de Resurse în Fotografie oferă servicii educaționale, antreprenoriale și oportunități artistice. Este compus din școala Is This Education? și galeria Is This Art? Termenii de accesare a serviciilor oferite de CdRF sunt listați în secțiunea Termeni și Condiții. Termeni și condiții Folosirea, incluzând vizitarea și cumpărarea produselor/ serviciilor/ cursurilor si atelierelor de pe site-ul www.cdrf.ro , implică acceptarea termenilor si condițiilor ce vor fi detaliate in paragrafele următoare. Partenerul comercial al clientului persoana fizică sau juridică este ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL cu sediul în București, sector 1, Str. B-DUL DUCA D.GHEORGHE, Nr. 3-11, Bl. B, Sc. B1, Et. 4, Ap. 47, înregistrata cu J40/3463/2015 și CUI 34264473 care are in proprietate, vinde către clientul persoana fizică sau juridică produsele /serviciile/ cursurile și atelierele prezentate pe site și încasează de la acestea contravaloarea lor. ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL furnizează bunurile, serviciile, cursurile si atelierele care sunt subiectul termenilor și condițiilor de mai jos. Site-ul web www.cdrf.ro este proprietatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL. Domeniul www.cdrf.ro , impreună cu magazinul virtual și toate instrumentele software/baze de date necesare este administrat de ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL în scopul comercializării produselor/ serviciilor/ cursurilor și atelierelor prezentate in site. Pentru folosirea in cele mai bune condiții a site-ului, se recomandă citirea cu atenție a acestor termeni și condiții. ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL iși asuma dreptul de a putea efectua orice modificări ale acestor prevederi, precum și orice modifcări site-ului www.cdrf.ro , structurii acestuia sau orice alte modificări ce ar putea afecta site-ul, fără a fi necesară vreo notificare prealabila către utilizatori in acest sens. Site-ul www.cdrf.ro este găzduit de serverele societății ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL. Societatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu va putea fi facută responsabilă pentru eventualele erori apărute pe site din orice cauza, inclusiv din cauza unor modificări, setări, upgrade-uri etc. ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu răspunde de conținutul, calitatea sau natura site-urilor la care se ajunge prin legături de pe site-ul www.cdrf.ro , indiferent de natura acestor legături. Pentru respectivele site-uri, răspunderea o poarta, integral, proprietarii site-urilor in cauză. Drepturi de autor (Copyright) Întregul conținut al site-ului www.cdrf.ro , incluzând, enumerativ, texte, imagini, grafice, butoane, programe, elemente de grafica web, scripturi și orice alte date, este proprietatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL și/sau a asociaților sai și/sau a partenerilor sai și/sau a furnizorilor sai și este protejat conform Legii drepturilor de autor și legilor privind dreptul de proprietate intelectuala și industriala. Combinarea acestora (design-ul site-ului) este proprietatea exclusiva a societății ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL și este protejata de Legea drepturilor de autor și de legile privind proprietatea intelectuala și industriala. Folosirea fară acordul scris a ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL a oricăror elemente enumerate mai sus se pedepsește conform legilor în vigoare. Toate programele folosite pe acest site sunt proprietatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL sau a furnizorilor săi de programe si sunt protejate de Legea drepturilor de autor. Accesul la site Societatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL garantează utilizatorului acces limitat, în interes personal, pe acest site și nu îi conferă dreptul de a descarcă sau de a modifica parțial sau integral site-ul, de a reproduce parțial sau integral site-ul, de a copia, de a vinde/revinde sau de a exploata site-ul în orice alta maniera, în scopuri comerciale sau contrare intereselor societății ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL, fară acordul scris al acesteia. Securitatea informațiilor ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu își asuma însă responsabilitatea pentru pierderile de informații cauzate de orice defecțiuni sau erori ale softului cu care este conceput și găzduit site-ul și nici nu garantează faptul că site-ul, serverul/serverele sau mail-urile expediate de www.cdrf.ro nu conțin viruși sau alte componente dăunătoare. De asemenea, societatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu răspunde pentru defecțiunile care periclitează securitatea serverului pe care este găzduit site-ul. Despre achiziția și responsabilitățile privind produsele și serviciile ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL grantează originalitatea produselor expuse si livrate în secțiunea PRINT. Produsele sunt insoțite de certificate de autenticitate. Orice reclamație, de orice natură, privind aceste produse vă fi adusă la cunostința ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL în maximum 24 de ore de la recepționarea produselor, urmând că aceasta să fie transmisă furnizorului produselor respective/autorului, spre soluționare. Clienții care nu sunt multumiți de print-ul/produsul cumpărat au dreptul să notifice în scris că renunță la cumpărare, pot returna produsul și alege un alt produs din magazin, cu respectarea termenilor și condițiilor de mai jos. Costurile de returnare sunt suportate de către client. Clienții magazinului (secțiunea SHOP de pe www.cdrf.ro ) pot returna produsele cumpărate în termen de maxim 14 zile lucrătoare de la primire, conform prevederilor OG 34/2014. Produsul comandat vă fi returnat în aceeași stare în care a fost livrat, având certificatul de autenticitate nedeteriorat și împreună cu documentele de livrare care l-au însoțit. Clientului îi revine responsabilitatea de a se asigura că produsele la care a făcut referire vor fi returnate în maxim 14 zile calendaristice, în caz contrar, cererea vă fi nefondata și astfel returul refuzat. În cazul în care se dorește înlocuirea produsului, noua comandă vă fi procesată și expediată în maxim 72 de ore de la data returnării produselor inițial comandate. În cazul înlocuirii produsului, aceasta se vă face în condițiile și limitele unei comenzi normale cu achitarea contravalorii diferenței. În cazul în care se solicita rambursarea contravalorii produsului, aceasta se vă face în cel mult 14 zile calendaristice de la confirmarea returului. Contravaloarea serviciilor suplimentare incluzând, dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitata de către client, nu se rambursează. În toate cazurile, cheltuielile de returnare/re-expediere vor fi suportate de către client, excepție făcând situațiile în care coletul prezinta deteriorări severe sau produsele au fost livrate greșit, prezinta defecte de fabricație sau nu corespund descrierii. Livrare și retur Oferim transport prin curier rapid pe întreg teritoriul României. Coletele sunt ambalate folosind toate masurile pentru că produsele să ajungă la dvs. în cele mai bune condiții. Durata Livrării Comenzile sunt livrate din Bucureşti şi ajung la destinaţie în interval de 3 - 5 zile lucrătoare de la înregistrarea comenzii. Toate comenzile înregistrate în zile libere sau de weekend vor fi procesate în prima zi lucrătoare. Timpul de livrare poate varia în funcție de volumul de comenzi înregistrate. Modalități de livrare www.cdrf.ro efectuează livrări prin societatea de curierat rapid Fan Courier. Produsele sunt înmânate sigilate. La primirea coletului, vă rugam să verificați integritatea ambalajului. În cazul în care acesta este deteriorat, vă rugam să ne contactați. Costuri de Livrare Costul de livrare este în valoare de 15 (București) sau 25 lei (livrare națională). Pentru comenzi internaționale vă rugăm să ne scrieți folosind formularul de contact de pe acest site pentru a personaliza corespunzător opțiunile de transport. Limitări ale responsabilității Site-ul www.cdrf.ro și materialele (produsele, serviciile, dar și cursurile și atelierele) aferente sunt oferite “așa cum sunt”, nu se acceptă modificarea lor și “atât cât sunt disponibile/ locuri disponibile”. Societatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu vă fi făcută responsabila și nici nu garantează expres sau implicit, în nici un fel, pentru funcționarea/funcționalitatea site-ului. ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL oferă garanție pentru produsele comercializate pe site. ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu vă fi făcută responsabila pentru orice pagube, de orice fel, incluzând, dar nu limitativ, orice daune directe, indirecte sau incidentale survenite ulterior prin manipularea produselor de care client. INFORMAȚII DESPRE ÎNSCRIEREA LA CURSURI ȘI ATELIERE Înscrierea la cursurile și atelierele ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL se face on-line prin cumpărarea unui bilet. Puteți viziona întreg programul de cursuri și ateliere viitoare în paginile dedicate ale www.cdrf.ro . În descrierea fiecărui curs și atelier, în partea de jos a paginii există secțiunea de bilete de unde puteți cumpăra unul sau mai multe bilete. Înainte de a cumpăra vă rugăm să citiți cu atenție detaliile organizării acestuia (dată, program, particularități etc.). Prețul fiecărui curs sau atelier este afișat în descrierea atelierului. Prețurile sunt întotdeauna în lei. Locurile la cursuri și ateliere sunt limitate, în funcție de specific grupele variind între 10 și 15 persoane maximum. Plata se face cu cardul, integral, la achitarea on-line a biletului pentru cursul sau atelierul vizat. Procesul de cumpărare a unui bilet cuprinde următorii pași: 1. Selectare număr de bilete dorite la cursul sau atelierul vizat și apăsare buton "finalizează comanda". 2. Completarea detaliilor de facturare și completarea detaliilor pentru bilet (puteți bifa că sunt aceleași cu detaliile de facturare, după caz). Pentru emiterea facturii participantul vă trebui să completeze inclusiv secțiunea adresă. 3. Acceptarea condițiilor și politicilor ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL pentru respectivul curs sau atelier. Vă recomandăm să le citiți în integralitate. 4. Plata on-line securizată cu cardul. Veți primi un e-mail despre confirmarea plăți și bilet anexat. Nu este nevoie să tipăriți biletul; este suficient să îl arătați la începutul atelierului pe telefon. Cu minim 2 zile înainte de atelier veți primi un e-mail informativ despre atelier, cu mai multe detalii organizatorice, inclusiv locul de întâlnire pentru introducerea teoretică a unora dintre ateliere și cursuri. Este important să ne lăsăți datele de contact corecte pentru a vă putea transmite toate aceste detalii. DESPRE ATELIERE Majoritatea atelierelor noastre au o durată de 2 zile, feedback-ul oferit de coordonator participanților fiind de regulă în ziua a 2a. Fiecare atelier are aceeași structură: Introducere teoretică, Practică și Feedback de la coordonator pentru o selecție de imagini făcute de participant în cadrul atelierului. Fiecare atelier este coordonat de un fotograf profesionist. Practica fotografică durează în medie 8 ore cu o pauză de prânz. Prânzul nu este inclus în preț. Cu excepția atelierului de peisaj urban/ rooftops coordonat de Cornel Lazia, transportul nu este inclus în preț. DESPRE CURSURI Programul nostru educațional cuprinde formate diverse de cursuri, al căror program poate fi consultat în secțiunea dedicată pe de site. Modalitatea de înscriere, comunicare și organizare este similara cu cea a atelierelor. INFORMAȚII DESPRE POLITICA DE ANULARE ȘI RAMBURS Ne rezervăm dreptul de a modifica fără vreo notificare prealabilă datele de desfășurare ale atelierelor și cursurilor sau orele de desfășurare, în cazul în care acest lucru este impus din motive obiective. Dacă anulăm noi cursul sau atelierul, vom restitui integral costul biletelor sau veți putea să vă programați la alt atelier sau curs cu un cost similar. În cazul în care dvs. doriți să anulați achiziția unui loc sau participarea la cursurile sau atelierele noastre, vă rugăm să ne contactați folosind formularul de contact de pe acest website. Pentru o rambursare completă trebuie să anulați cu cel puțin 2 săptămâni (14 zile calendaristice) înainte de începerea evenimentului/prestarea serviciului. Pentru rambursare de 50% trebuie să anulați cel târziu cu o săptămână (7 zile calendaristice) înainte de începerea evenimentului/prestarea serviciului. Dacă anulați în săptămâna evenimentului/prestării serviciului, rambursarea nu mai este eligibilă. Puteți solicita însă reprogramarea la alt eveniment cu cost cel puțin egal cu cel anulat sau să reprogramați prestarea serviciului/ achiziționarea unui alt serviciu cu cost cel puțin egal cu cel anulat. ALTE INFORMAȚII DESPRE PARTICIPAREA LA CURSURI ȘI ATELIERE Documentăm fotografic fiecare curs și atelier. Fotografiile realizate sunt utilizate exclusiv pentru comunicarea și promovarea site -ului www.cdrf.ro . Dacă doriți să nu fiți fotografiat/ă vă rugăm să ne spuneți la începutul atelierului. Idem și pentru înregistrări video, când este cazul. Pentru atelierele de fotografie de spectacol coordonat de Adi Bulboacă și de studio coordonat de Ionuț Staicu, în vederea utilizării viitoare a imaginilor realizate în cadru atelierului, participanții: - au dreptul de a utiliza fotografiile realizate în cadrul atelierului în scopul promovării personale că fotograf, inclusiv în cadrul propriului portofoliu, atât timp cât nu aduc atingere reputației ori demnității persoanelor fotografiate. - pentru orice altă formă de utilizare a fotografiilor (i.e.: utilizarea în cadrul unei expoziții, vânzarea sau donarea către terți a dreptului de utilizare, utilizarea în scop comercial) trebuie să contacteze în prealabil reprezentantul ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL pentru a începe demersul de obținere a acordului celor fotografiați. Reguli pentru o bună desfășurare a cursurilor și atelierelor: - în e-mailul pe care îl transmitem înainte de începerea cursului sau atelierului vă lăsăm un număr de telefon de contact; vă rugăm să îl salvați și să ne sunați dacă întârziați la curs sau atelier; - vă rugăm să aveți o atitudine respectuoasă față de echipa ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL, subiecții foto (când este cazul) și ceilalți participanți; - ne rezervăm dreptul de a nu vom accepta participanți în stare de ebrietate sau sub influența stupefiantelor; - ne rezervăm dreptul de a exclude din atelier orice participant care face remarci discriminatorii la adresa celor prezenți sau comportă atitudini agresive; - vă rugăm să veniți pregătiți pentru curs sau atelier, cu echipamentul necesar (cameră foto, obiective, baterii, card/uri de memorie etc.). Sunt invitate însă și persoane care doresc să fotografieze cu telefonul mobil; - vă rugăm să luați în considerare recomandările din e-mail-ul pe care îl transmitem înainte de începerea fiecărui atelier cu privire la încălțăminte comodă sau îmbrăcăminte lejeră în cazul atelierelor în care mergem mult pe jos. COMUNICAREA Comunicarea vă fi realizată în scris. Pentru orice întrebare sau sugestie vă rugăm să ne scrieți folosind formularul de contact de pe acest site sau să utilizați opțiunea de mesaj direct în pagina noastră de Facebook sau cea de Instagram. Noi transmitem newslettere și e-mail-uri informative cu o frecvență neregulată. Vă puteți abona la comunicările noastre completând formularul de newsletter . În cazul în care nu mai doriți să primiți comunicări de la noi apăsăți butonul de dezabonare din e-mailul primit. Dispoziții finale Daca oricare dintre clauzele de mai sus vă fi găsită nula sau nevalida, indiferent de cauza, aceasta clauza nu vă afecta valabilitatea celorlalte clauze. Odată cu cumpărarea și lansarea comenzii, clientul accepta fără obiecțiuni condițiile și termenii de utilizare, valoarea acestora fiind aceeași cu un contract valabil încheiat. Drept aplicabil. Litigii Prin folosirea (vizitarea sau cumpărarea produselor) site-ului, utilizatorul se declara de acord asupra faptului că legile romane vor guverna Termenii & Condițiile de utilizare de mai sus și orice disputa de orice fel care ar putea să apară intre utilizator și societatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL și asociații/ partenerii/ afiliații săi. În cazul unor eventuale conflicte intre ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL și clienții săi, se vă încercă mai întîi rezolvarea acestora pe cale amiabila. Daca rezolvarea pe cale amiabila nu vă fi posibila, conflictul vă fi soluționat în instanță, în conformitate cu legile romane în vigoare. Declinarea responsabilității ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL își asuma responsabilitatea pentru descrierile produselor prezentate pe site în scopul comercializării. De asemenea, imaginile care sunt prezentate pe site putând diferi de acestea în ceea ce privește culoarea în funcție de display-ul dispozitivului dvs. ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu garantează, de asemenea, nici disponibilitatea în stoc a produselor afișate, motiv pentru care societatea vă avea dreptul de a nu livra parțial sau integral o anumită comanda în cazul în care anumite produse nu mai apar în oferta curenta a furnizorului sau nu sunt disponibile din alte motive (lipsa momentana din stoc, epuizarea ediției, etc). Daca plata se face în avans, clientul vă avea dreptul de a primi înapoi banii plătiți pentru produsul respectiv. În toate cazurile în care produsele nu se pot livra, clientul vă putea cere doar returnarea imediata a sumelor încasate deja de ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL , dar nu și alte despăgubiri. Valoarea maxima a obligațiilor societății ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL fata de orice client în cazul nelivrării sau al livrării necorespunzătoare a produselor cumpărate este valoarea sumelor încasate de ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL de la respectivul client. După trecerea a 24 de ore de la expedierea necorespunzătoare a produselor, societății ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL nu i se mai poate cere în nici un fel returnarea banilor. De asemenea, după 24 de ore, clientul nu mai poate returna produsele, însă produsele pot fi înlocuite daca reclamația este întemeiată. ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL și furnizorii sai nu își asuma responsabilitatea pentru greșelile de tipărire sau afișare pe site în ceea ce privește preturile sau alte date/detalii legate de produse, direct sau indirect. În cazul în care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afișate greșit, inclusiv din cauza faptului că au fost introduse greșit în baza de date, societatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL își aloca dreptul de a anula livrarea respectivului produs și de a anunță clientul în cel mai scurt timp despre eroarea apărută, daca livrarea nu s-a efectuat încă.

  • ARHIVA | CdRF

    ARHIVA înapoi la cdrf.ro

  • Parteneri media | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Proiectul Centru de resurse în fotografie este finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA. PARTENERI MEDIA

  • Abonamente | CdRF.ro

    abonamente Niciun plan disponibil Atunci când vor exista planuri disponibile pentru cumpărare, le vei vedea aici. Înapoi la pagina de start

  • FAQ | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Proiectul Centru de resurse în fotografie este finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA. FAQ Sorin Florea Ce este Școala de Fotografie? Școala de Fotografie este un proiect derulat de Centrul de Resurse în Fotografie. Totodată, cursul integral de la Școala de Fotografie este unul dintre cele mai complexe programe de învățare a fotografiei din câte există la această oră în România. Care sunt valorile noastre? Credem în talentul fotografilor români și vrem să contribuim la internaționalizarea fotografiei românești. Totodată, urmărim să construim comunități de pasionați de fotografie și să fim o punte între fotografii români și publicul de fotografie. În fotografie, niciun subiect nu este interzis. Îi încurajăm/expunem mai ales pe fotografii curajoși, dispuși să exploreze și să spargă tipare. Cine poate participa la Școala de Fotografie? Oricine are pasiune pentru fotografie, fie că a mai studiat sau nu până acum fotografie, fie că are sau nu o bază teoretică/practică. Limita de vârstă este de 16 ani (pentru intrarea în examen și obținerea certificatului de specializare în fotografie este necesară vârsta minimă de 18 ani). Ioana Moldovan Cât durează cursul integral de la Școala de Fotografie? Pentru ca toți cursanții să își poată face din vreme agenda, orarul este stabilit și anunțat din timp - vezi mai multe detalii aici. https://www.cdrf.ro/event-details/scoala-de-fotografie-2 Atenție: avem doar douăzeci de locuri și nu vom aloca altele noi, pentru ca să putem munci serios cu fiecare cursant în parte. Cursurile se țin marțea și miercurea, seara (partea teoretică). Partea practică – în weekend. În total vor fi 180 de ore, șaizeci de teorie și de două ori mai multe de practică. Silviu Gheție Ce beneficii ai? Cursul se încheie cu o expoziție colectivă, organizată de Centrul de Resurse în Fotografie. Cursanții se pot înscrie la examenul de absolvire, iar cei care reușesc să îl treacă vor primi un certificat de absolvire pentru specializarea de fotograf, specializare acreditată de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Comisia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților din Municipiul București – certificatul este valabil la nivel european (atenție: sunt necesare minim studii liceale pentru a obține calificarea). Networking: intri într-o rețea internațională de fotografi, iar celor mai buni dintre cursanți le vom asigura expunere/expoziții în viitor. Vei avea acces la Biblioteca de la Centrul de Resurse în Fotografie, care conține numeroase lucrări utile unui viitor fotograf profesionist. Ce profesori predau la Școala de Fotografie? Printre cei mai buni din România, fiecare dintre ei având un CV redutabil și o zonă de expertiză clar delimitată: Cornel Lazia (Cornel predă modulul în care înveți cum să îți faci un portofoliu), Ioana Moldovan (Ioana predă storytelling), Cristina Irian (Cristina predă istoria fotografiei), Ionuț Staicu (Ionuț predă modulul de aprofundare a fotografiei/folosire a luminii în fotografie), PAC (predă modulul de tehnică fotografică), Sorin Florea (Sorin predă modulul în care înveți cum să faci din fotografie un business & modulul despre folosirea conceptului în fotografie & o parte din modulul despre folosirea luminii în fotografie), Adi Bulboacă (modulul despre cum îți construiești un stil personal în fotografie). Cristian Crisbășan Poți urma doar un modul din cursul integral? Cursul integral este compus din mai multe module, poți alege să urmezi doar unul sau mai multe module (iar dacă în decurs de doi ani le urmezi pe toate, poți da examenul pentru acreditare). Modulele sunt: Istoria Fotografiei Tehnică Fotografică Aprofundarea fotografiei (modulul despre folosirea luminii în fotografie) Stil personal în fotografie Folosirea conceptului în fotografie (cum definești și dezvolți un concept în fotografie) Storytelling Portofoliu Fotografia ca business. Hajdu Tamas Poți urma doar lecții specifice dintr-un modul? Da. Modulele, la rândul lor, sunt o sumă de cursuri, de lecții specifice. Dacă nu ai timp să urmezi un modul întreg, poți face doar câteva lecții din modul. De pildă, la Bazele/Istoria fotografiei învățăm despre: Preistoria fotografiei, aristocrația fotografiei, democrația fotografiei, early digital, principalele curente și mișcări în fotografie în Europa și SUA, tipuri de fotografii și citirea/ construcția acestora, cum poți folosi istoria fotografiei în practica de zi cu zi. Poți alege să urmezi doar una dintre aceste lecții. La modulul de Tehnică fotografică poți alege, de asemenea, să urmezi doar o singură lecție care conține 3 ore de teorie și 6 de practică. Lecțiile sunt despre: folosirea echipamentului (ai nevoie, pentru început, de un aparat foto digital cu control manual cu măcar un obiectiv 50mm sau zoom echivalent și un laptop cu program de procesare instalat), setări, expunere, efecte fotografice, compoziție, perspective, proiectul fotografic și genurile fotografice, stilul fotografic și postprocesare. La modulul de Aprofundare a Fotografiei/Cum folosim lumina în fotografie poți alege să urmezi doar o singură lecție (sau mai multe, oricum să urmezi cursul parțial), dintre cele pe care le oferim: propagarea luminii, efectul asupra subiectului și modificatori, lumina în studio, lumina naturală. La modulul de Stil personal/Noțiuni de estetică poți alege să urmezi o singură lecție, fie despre curente fotografice din ultimii cincizeci de ani, fie despre fotografia contemporană. Pentru definirea unui stil personal ai oricum nevoie de un profesor care să îți arate câteva direcții în care te poți îndrepta. La noi, Adi Bulboacă este acel profesor. La modulul de Concept (folosirea conceptului în fotografie) poți alege să urmezi o singură lecție dintre cele pe care le propunem: descoperirea intereselor personale în fotografie, definirea motivației, definirea unui concept și dezvoltarea conceptului. La modulul de Storytelling poți alege să urmezi, de asemenea, una sau mai multe lecții dintre cele pe care le propune profesoara Ioana Moldovan: asemănări și deosebiri între fotografie și mediul scris; folosirea valorilor narative în diverse genuri fotografice; cum folosești timpul ca participant/actant la poveste; noțiuni introductive de fotografie documentară; povești în imagini prin fotografia documentară. La modulul de Portofoliu poți alege să urmezi o singură lecție/mai multe dintre cele propuse de profesorul Cornel Lazia: importanța portofoliului și cum îl adaptezi în funcție de context; portofoliul – între print și mediile de socializare on-line; pregătirea unui portofolio review; metode alternative de încorporare a portofoliului în diverse formate de promovare; conceperea și construcția unui portofoliu (etapele acestui proces și alegerea formatului în funcție de context, adaptarea portofoliului în funcție de conținutul & contextul prezentării). Atenție: cursanții vor avea ședințe finale de portofolio review și mentorat cu profesorii/fotografii CDRF. Adi Bulboacă Unde se desfășoară Școala de Fotografie? La sediul Centrului de Resurse în Fotografie: în București, pe Strada Popa Tatu, la numărul 68. Cornel Lazia

bottom of page